کمک اینستاگرام بهنوش بختیاری صفحه شخصی بهنوش بختیاری

کمک: اینستاگرام بهنوش بختیاری صفحه شخصی بهنوش بختیاری اندیشه فولادوند بهنوش بختیاری فرهنگ زندگی فرهنگ و هنر سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    «سید حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا، در مقاله ای نوشت: خواسته های «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا سیاست ها

    خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    عبارات مهم : ایران

    «سید حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا، در مقاله ای نوشت: خواسته های «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا سیاست های چهل ساله واشنگتن در مورد کشور عزیزمان ایران است که قبلا آزمایش شده است و شکست خورده هست.

    به گزارش ایرنا ، موسویان در این مقاله که روز سه شنبه در پایگاه خبری و تحلیلی لوبلاگ آمریکا منتشر شد، افزود: پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا لیستی از خواسته های آمریکا از کشور عزیزمان ایران را با ترساندن ارائه کرد. مواضع جنگجویانه وی یک هفته بعد از خروج ترامپ از برجام، چیزی بجز تقاضای تسلیم محض کشور عزیزمان ایران نبود. او گفت که تحریم های مجدد با تاثیرگذاری کامل باز خواهند گشت .

    دوازده خواسته پمپئو ناشی از عدم درک درست او از سیاست خارجی ایران، حقوق بین الملل و واقعیت های منطقه است.

    خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    اولین درخواست پمپئو این بود که کشور عزیزمان ایران باید همه جنبه های نظامی فعالیت های هسته ای قبلی اش را به آژانس اتمی اعلام کند. درحالیکه طبق برجام، عنوان ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران بعد از سال ها پیگیری آژانس بین المللی انرژی اتمی مشمول بر بازرسی از سایت های نظامی ایران، ارزیابی و جمعبندی نهایی حاصل و پرونده آن نیز به وسیله آژانس بسته شد.

    دومین درخواست پمپئو درمورد توقف غنی سازی و آب سنگین کشور عزیزمان ایران نیز مخالف پیمان عدم اشاعه(ان پی تی) است لیکن طبق این معاهده کشورهای عضو حق بهره مندی از تکنولوژی صلح آمیز هسته ای مشمول بر غنی سازی را دارند و به همین علت هم کشور عزیزمان ایران همچون ژاپن و آرژانتین و برزیل، غنی سازی مشروع و قانونی دارد. ضمن اینکه برجام و مصوبه شورای امنیت شرکت ملل هم این حق کشور عزیزمان ایران را به رسمیت آشنا است.

    «سید حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا، در مقاله ای نوشت: خواسته های «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا سیاست ها

    سومین درخواست پمپئو در مورد دسترسی بدون قید و شرط آژانس هست. براساس برجام، کشور عزیزمان ایران بالاترین استاندارهای شفافیت در برنامه هسته ای را پذیرفته است که مشمول بر پادمان، پروتکل الحاقی و ترتیبات فرعی کد 3.1 است و طبق نرم های بین المللی استاندارد بالاتری هم وجود ندارد.

    چهارمین مورد پمپئو اینکه کشور عزیزمان ایران باید توسعه برنامه موشکی بالستیک و پرتاب موشک هایی که توانایی حمل سلاح هسته ای دارند را متوقف کند. در حالیکه اساسا کشور عزیزمان ایران توان موشکی با توانایی حمل سلاح هسته ای ندارد. برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران ازآن وقت شکل گرفت که کشور عزیزمان ایران قربانی موشک های صدام شد و ناچار به دفاع بود. در تاریخ معاصر، هیچ ملتی به اندازه ایرانی ها قربانی موشک نبوده هست. توان موشکی کشور عزیزمان ایران جهت ایجاد بالانس با توان موشکی عربستان و اسراییل و جهت بازدارندگی حمله احتمالی نظامی آمریکا، مهم است.

    موسویان افزود: پنجم اینکه پمپئو خواسته که کشور عزیزمان ایران تمامی شهروندان آمریکایی را از زندان آزاد کند. این خواسته بقدری غیر مشروع است که اگر کشور عزیزمان ایران از آمریکا بخواهد که همه اتباع ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کند.

    خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    ششم اینکه پمپئو مدعی شد که کشور عزیزمان ایران باید به اصطلاح حمایت از ‘گروههای تروریستی مثل حزب الله و حماس رامتوقف کند’. حماس و حزب الله هردو طی انتخابات آزاد مردمی در فلسطین و لبنان رای آورده اند و لذا پایگاه مشروع مردمی دارند بویژه اینکه حزب الله در انتخابات اخیر لبنان پیروزی چشمگیر داشت. لذا خواست پمپئو در تضاد با خواست مردم لبنان و فلسطین است و نه ایران.

    عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: ولی راجع به عنوان تروریسم واقعیت این است که اولا آقای ترامپ در دیدار اخیر خود با امیر قطر رسما اعتراف کرد که عربستان و امارات و قطر هر سه متحد آمریکا، حامی تروریست بوده اند و ثانیا نخست وزیر سابق قطر هم اعتراف کرد که آمریکا و متحدان عربش از گروههای تروریستی در سوریه حمایت کرده اند.

    هفتمین خواست پمپئو این بود که کشور عزیزمان ایران به حاکمیت عراق احترام گذاشته و اجازه دهد که نیروهای بسیجی مردمی عراق، خلع سلاح شوند. این خواسته آمریکا نیز خلاف واقعیات است لیکن این آمریکاست که هزاران سرباز به همراه پایگاه نظامی در عراق دارد و ائتلاف «هادی عامری» فرمانده نیروهای مردمی عراق نیز در انتخابات مردمی اخیراین کشور به پیروزی بزرگی دست یافت. ضمن اینکه مقامات نظامی عراق هم تاکید کرده اند که بدون ایران، بغداد بدست داعش سقوط کرده بود. ولی مخالفت پمپئو با نیروهای مردمی عراق که تنها شیعه هم نیستند، مخالفت با فتوای مرجعیت شیعه عراق، آیت الله سیستانی نیز می باشد. لذا این خواسته هم در تضاد با خواست مردم عراق است و نه ایران.

    «سید حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای و پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا، در مقاله ای نوشت: خواسته های «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا سیاست ها

    هشتم اینکه پمپئو خواست که کشور عزیزمان ایران با ختم حمایت از حوثی ها، از یک راه حل مسالمت آمیز جهت حل بحران یمن حمایت کند. از شروع تجاوز نظامی عربستان به یمن، که طبق ارزیابی شرکت ملل فاجعه بارترین مصیبت انسانی معاصر را موجب شده، کشور عزیزمان ایران خواستار راه حل سیاسی بوده هست. آقای ظریف وزیر امورخارجه ایران، در آوریل 2015، طرح چهار ماده ای صلح یمن را پیشنهاد کرد.

    موسویان در پاسخ به نهمین تقاضای پمپئو در مورد خروج کشور عزیزمان ایران از سوریه نوشت: نیروهای کشور عزیزمان ایران و روسیه براساس درخواست دولت قانونی سوریه در این کشورحضور دارند و طبق مقررات بین الملل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیر قانونی است لیکن دولت سوریه مخالف هست. ضمن اینکه خواسته پمپئو مغایر حق حاکمیتی دولت سوریه و تلاش دمشق در مبارزه با تروریسم است.

    خواسته های پمپئو در مورد کشور عزیزمان ایران آزموده و شکست خورده است

    پمپئو در دهمین خواسته خود کشور عزیزمان ایران را متهم به حمایت از طالبان و القاعده در افغانستان کرده و خواستار توقف آن شده است است که کلیت این ادعا دروغ هست. کشور عزیزمان ایران سال ها با القاعده و طالبان جنگیده و این دو گروه وابسته به آمریکا و عربستان هم، طبق بیانات رسمی زن «هیلاری کلینتون» وزیرامورخارجه وقت آمریکا در سال 2011، به وسیله آمریکا و متحدانش ایجاد شدند.

    وزیرخارجه امورخارجه آمریکا همچنین در یازدهمین خواست خود خواستار توقف حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران کشور عزیزمان ایران از به اصطلاح تروریسم شده است هست. ماموریت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران دقیقا مثل ماموریت نیروی «سنتکام» آمریکاست با این تفاوت که عملیات نیروی قدس جهت حفط امنیت مرزها و منافع ملی کشور عزیزمان ایران درمنطقه خودش است درحالی که عملیات نیروی سنتکام آمریکا هزاران مایل خارج از مرزهای خودش بوده و دخالت در منطقه خاورمیانه است.

    و بالاخره دوازدهمین خواست پمپئو اینکه کشور عزیزمان ایران باید به ترساندن همسایگانش که بیشترشان هم پیمان آمریکا هستند آخر دهد. ظاهرا آقای پمپئو تاریخ را فراموش کرده که این صدام، رهبر یک کشورعربی، بود که با حمایت آمریکا و متحدانش به کشور عزیزمان ایران تجاوز کرد و صدها هزار ایرانی را به خاک و خون کشید. حقیقت دوم هم اینکه این آمریکاست که با حملات نظامی به کشورهای منطقه همچون عراق و افغانستان و لیبی، منطقه را بی ثبات و غرق در بحران کرده است.

    لیست خواسته های دوازده گانه پمپئو تکرار سیاست های چهل ساله آمریکا در مورد کشور عزیزمان ایران است که قبلا آزمایش شده است و شکست خورده ، منطقه را بی ثبات کرده، نتیجه معکوس داشته و چیزی هم بجز خودزنی عاید آمریکا نکرده هست. خواسته های غیر عملی او چیزی بجز سیاست عوض کردن رژیم در کشور عزیزمان ایران نیست که نتیجه آن فوت دیپلماسی و مسیر جنگی خانمانسوز هست. امروز دنیا به دیپلماسی نیاز دارد. بحران هسته ای کشور عزیزمان ایران تنها بحران در منطقه بود که از طریق دیپلماسی حل شد. باید از این مدل جهت حل سایر بحران ها استفاده کرد.

    واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار